Kad porastem, biću, biću… influenserka

Koliko puta ste pročitali objavu na Instagram-u koja vas je motivisala da preduzmete važan korak u životu? Da li Vas je nečije iskustvo podsetilo na vaše pa vam je pomoglo u prihvatanju stvarnosti? Možda ste počeli sa novim načinom ishrane ili vežbanjem prateći profil neke osobe koja promoviše zdrav život?

Osim mene i vas, na društvenim mrežama postoje i mnoge osobe koje svojim fotografijama, tekstovima i pričama utiču na neki način na nas. Sigurna sam da ste čuli za reč influencer i, uz malo pretraživanja po netu, shvatate da ima neke veze sa uticajem. Influenser ne mora biti poznata osoba koja je uticajna po pitanju svoje karijere, već može biti i zanimanje samo po sebi!

Reč influencer potiče od engleske reči influence, što znači uticati ili uticaj.

Šta znači influenser?

Reč influencer potiče od engleske reči influence, što znači uticati ili uticaj. Mada je, teoretski, to svako ko ima veliki broj pratilaca na društvenoj mreži Instagram, to je zapravo i novo zanimanje današnjice i predstavlja osobu koju drugi ljudi prate i cene ono što ona govori ili radi. Ako pitate svoje roditelje, pojam influensera će im sigurno biti nepoznat, ali generaciji društvenih mreža je vrlo blizak. Da li bih i ja želela da budem influenserka? Naravno, uz sve dobre stvari koje ovaj posao ima:

  • Neka se moj glas čuje. – Divno je kada možete otvoreno da pričate o svom poslu, načinu ishrane, prijateljstvu, zdravlju, fizičkom izgledu i svom stilu, a da znate da ima toliko ljudi koji dele vaše mišljenje i kojima ste inspiracija.
  • Nema radnog vremena od 9h do 17h. – Nemate šefa, ni vremensko ograničenje. Možete da objavljujete čim se probudite ujutru, tokom zanimljivog susreta ili nakon večernjeg treninga. Inspiracija je vaša i odluka je na vama.
  • Nema kancelarije. – Pošto je vaš najvredniji alat pametni telefon, možete objavljivati, fotografisati i odgovarati na poruke sa bilo kog mesta.
  • Fotografisanje i „sređivanje“ fotografija, kao i osmišljavanje tekstova za objave su deo vrlo kreativnog procesa. Počećete više pažnje da obraćate na svakodnevne stvari koje ste rutinski radili jer ćete shvatiti koliko mogu biti podsticajne za druge ljude oslikavajući vaš način života.
  • Posao = hobi. – Da budemo iskreni – nije važno ni koju ste školu, ni koji fakultet završili. Ne mora da bude važno ni vaše iskustvo u nekoj oblasti. Ono što je važno je ljubav prema onome što predstavljate kao i činjenica vaši pratioci cene to što radite.

devojka fotografise

Negativna strana kad si influenserka

Uz ovoliko primamljivih karakteristika, verujem da bi svako poželeo da može da utiče na druge. Nekako je i u ljudskoj prirodi da volimo da nas ljudi cene, vole i hvale. Sve deluje tako lako – od samog rada, preko uživanja do prilično dobre zarade. Iako bih se i sama olako upustila u avanturu influensera, uz malo razmišljanja, ali i istraživanja iskustava samih influensera, shvatila sam da rad na društvenim mrežama ima i svojih mana:

  • Svako, ali baš svako, može komentarisati vaš rad.
  • U svakodnevnim životnim situacijama uvek vidite priliku za novu objavu, što vremenom može da preobliči vaš život.
  • Vaša zarada zavisi od vaših objava, ali najviše od reakcija vaših pratilaca.
  • Influenser se ne postaje preko noći, potrebno je više meseci, a često i godina, da biste od toga mogli da živite.

Generacija interneta ili popularni milenijalci (među kojima sam i ja) su navikli na drugačiji stil života i poslovne mogućnosti. Mi smo navikli da budemo inovativni, snalažljivi i kreativni. Fleksibilnost i sloboda (čak i u karijeri) su nam imperativi, a kompjuteri i pametni telefoni vredne alatke za rad. Osim toga, smatramo da je izuzetno važna sloboda govora i poštovanja tuđih izbora i mišljenja. Možda upravo iz tog razloga je i influenser jedno od novih zanimanja, barem za neke srećnike.