Kada pomislim na kritiku i na to kako i da li je uopšte podnosim, shvatam da postoji više vrsta kritika. Nije isto kada me kritikuje majka, prijatelj, profesor ili šef na poslu.
Kad malo bolje razmislim sve ih različito prihvatam, a neke samo zanemarim. Da li to i vi radite? Evo nekoliko stvari koje sam naučila o prihvatanju kritike.
Ne reaguj na prvu loptu
Lično ne prihvatam kritike graciozno, osećam određenu dozu besa, ali sam naučila da se ponašam na pravi način.
Glavna stvar kod kritike, a trebalo mi je mnogo vremena da to naučim i usvojim jeste da zadržim prvu reakciju, da ne odgovaram odmah šta ja mislim o rečima koje su mi upućene. Udahnem duboko, zastanem i razmislim da li je najbolje da odgovorim ili da se nasmešim i zadržim svoje reči za sebe.
Ako dobijem mejl od šefa koji sadrži određene kritike, odaljim se od računara na neko vreme, sednem i dozvolim sebi da ohladim glavu, razmislim o svojim postupcima i na kraju njegovim rečima.
Tek nakon tog procesa se vraćam za kompjuter i odgovaram. Slično je i za kritiku koja mi se saopštava u lice, odaberem da odem od te osobe i porazgovaram ponovo na tu temu kada se smirim.
Pretvori negativno u pozitivno
Jedan od ključeva uspeha u bilo kojoj sferi jeste mogućnost da pronađem pozitivne stvari u onome u čemu većina ljudi vidi samo negativno.
Bolesna sam i ne mogu da vežbam? Ok, to je odmor koji mi je bio potreban. Umorna sam od sopstvenog posla, možda je vreme da tražim novi i bolji posao. Istu stvar koristim i kada me neko kritikuje – pronalazim pozitivan aspekt iste.
Naravno, kritika može biti veoma neprijatna i u neku ruku zla, ali u većini slučajeva u kritici možete pronaći iskrenu povratnu informaciju ili sugestiju kako da se poboljšate, to je moje mišljenje.
Na primer neko mi kaže da ako budem pisala iste stvari na blogu iznova i iznova mogu postati dosadna. U suštini znači da bih trebala da razmislim o različitosti svojih tema o kojima pišem na svom blogu.
Nauči nešto iz kritike
Kada primim kritiku, naučila sam da je ne zanemarim. Bilo bi loše kada bih svaku kritiku samo pustila da prođe, a da ja nastavim tamo gde sam stala. Bitno je da pokušam da se poboljšam. Šta vi mislite?
Težak je to koncept , jer ljudi misle da su u pravu bez obzira na sve. Ali, niko u suštini nije uvek u pravu. Nekada kritika može biti u pravu, a mi ne. Kritika mora da probudi želju za promenom. Kada me kritikuju da mi postovi nisu dovoljno dobri, uvek tražim tu nit koja bi mogla da ih poboljša. Bitno je da kritiku shvatimo kao kritiku našeg rada, koji treba da se poboljša, a ne kao kritiku nas kao osobe.
Da bismo uspeli u digitalnom svetu u kojem sve nailazi na kritike, moramo da pronađemo način da naučimo sami sebe da izvučemo ono što nam treba iz iste, a da na ostatak ne obraćamo pažnju.
Meni je bitno da unapredim sebe i svoj posao, svaka reč koja nema smisla i nije povezana sa tim, za mene nema poseban značaj.